maandag 18 oktober 2010

Hola?!

Bellen in Peru met de gsm, het is iets speciaal. Ettelijke keren heb ik de wenkbrauwen gefronst wanneer ik een Peruaan zie telefoneren met een gsm. Ze zijn waarschijnlijk gewend aan de 'old school' telefoon waarbij de microfoon aan je mond zit terwijl je de luidspreker aan je oor houdt. Bij het kleiner formaat van de gsm zorgt dit voor verwarring bij de gemiddelde Peruaan. Ze geloven blijkbaar niet dat de microfoon sterk genoeg is om je stemgeluid op te vangen terwijl je de gsm aan je oor houdt. Dit levert een komisch zegt op waarbij de gsm steeds van positie wisselt, van het oor om te luisteren naar de mond om te spreken en vervolgens terug. Ik heb verschillende keren mijn schaterlach moeten inhouden, want ik wil beleefd blijven, maar als je sommige mensen hier ziet bellen is dat soms echt moeilijk. Het is moeilijk om hier een foto van te nemen om de mensen niet voor het hoofd te stoten, maar het is me toch een keertje gelukt. Die Peruanen toch...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten