zondag 17 oktober 2010

Cuzco

Vijf uur op de bus van Cabanaconde naar Arequipa, twee uur in de busterminal en meer dan 12 uur op de bus naar Cuzco, en dit alles na twee zware stapdagen. Ik hoef niet uit te leggen waarom ik redelijk vermoeid was toen ik 's ochtends in Cuzco aankwam. Eerst een voormiddagje liggen en rusten, vooraleer ik in de namiddag de stad intrek op zoek naar een nieuwe kleine rugzak, want het vehikel dat ik twee weken geleden in Lima had gekocht is al uit elkaar aan het vallen. Daarnaast moet ik nog allerlei andere spullen kopen voor de trekking die morgen start. Een rondloopdagje dus, waarbij ik ondertussen de stad wat leer kennen, niets echt spannends deze dag. Maar morgen begint de Salcantay trekking naar Machu Picchu, en dat zal wel een unieke ervaring worden.

En nu we in Cuzco zijn, is er toch wel een Vlaams nummer dat in gedachten springt, en van toepassing op het hele onderwerp van deze blog:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten