maandag 8 maart 2010

Dzie Germans

Jerry Seinfeld zou zeggen: “What's the deal with the Germans in New Zealand?”. En ik heb die vraag ook meerdere malen gesteld, verschillende keren aan Duitsers zelf. Het stikt hier werkelijk van de Duitsers. Tijdens mijn verblijf in de beruchte 'Lantana Lodge' was het op een bepaald moment zo erg dat David, Chris, Simon en ik, samen met de twee Japanse onderhoudsgasten, de enige niet-Duitsers in de Lodge waren. Dat wil zeggen dat er een 15-tal Duitsers waren. En als er de volgende dag vier vertrokken, kwamen er vier in de plaats. Onvoorstelbaar! En moesten ze nu nog sociaal en vriendelijk zijn, maar neen. Ze spreken enkel tegen elkaar, en dan nog in het Duits. Waarom ga je dan op reis, ga dan naar het Eifelgebergte of de Bierfesten. En ze spreken dan soms over anderen want ze denken dat niemand hen verstaat. Ik hou me van de domme, maar versta hen maar al te goed. Als ik ze bezig hoor ben ik eigenlijk blij dat ze enkel tegen elkaar praten en niet tegen ons.

Er is geen verklaring waarom er hier zoveel Duitsers zitten, ze weten zelf niet hoe het komt. Maar volgens mij plannen de Duitsers een nieuwe inval, op een onverwacht land: Nieuw-Zeeland. Ze planten nu hun spionnen op enkele strategische plekken en het zal inslaan als een bom. Bereid je voor op een derde Wereldoorlog!
Misschien maar eens een nummertje van een Duits groepje, die zingen over een Perfect World. Wat zouden ze daar mee bedoelen??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten