vrijdag 7 januari 2011

Zit eens op een bus voor een uur of 50...

Omdat ik langer in Ushuaia ben gebleven, schrap ik het plan om een dag in Puerto Madryn te blijven. Dit ligt halverwege tussen Ushuaia en Buenos Aires en zou de ideale tussenstop zijn omdat dit een van de beste plaatsen in de wereld is om walvissen te zien, vooral deze tijd van het jaar. Aangezien ik in mijn leven al een paar keer walvissen heb gezien, vind ik het niet zo erg om dit te schrappen. Een walvis is een walvis en bovendien zijn de boottochten daar heel duur en stikt het er van de toeristen. Geen groot verlies dus.

Dit maakt wel dat ik de 2300km tussen Ushuaia en Buenos Aires in één lange busrit moet afleggen. Wel, eigenlijk niet één keer want we moeten eens overstappen en twee uur wachten op de aansluiting. In totaal zijn we 55 uur onderweg. Ongetwijfeld de langste verplaatsing van deze reis. Onderweg valt er weinig te zien of te beleven. Het spannendste was de oversteek van de Straat van Magelhaes, de zeeëngte tussen het vasteland van Argentina en het eiland Tierra Del Fuego. Het is snel voorbij, maar het is toch iets speciaal om te zeggen: ik heb de Straat van Magelhaes overgestoken!


Ik verlaat Tierra Del Fuego want we zijn aangekomen aan de Straat van Magelhaes

Een foto voor wie het niet gelooft, op dit bord staat het duidelijk aangegeven: Estrecha de Magellanes

Op de ferry met mijn lievelingstrui, ook wel de zelfbenoemde 'All weather sweater' uit Peru, de kap vrolijk wapperend in de hevige wind


Zonsondergangen vanop de bus

Er zijn wel veel lege plaatsen op de bus zodat Sarah en ik elk in onze eigen wereld kunnen leven en 's nacht vier zetels kunnen inpalmen om te slapen. En oh wat ben ik blij dat ik mijn Ipod heb!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten