maandag 19 juli 2010

Bicycle Diaries Day 103: Pedaller's Rest - Renwick

Weinig te melden over deze rit, enkele klimmetjes, maar niks onoverkomelijk. Toch was het een gevaarlijke rit waarbij ik een paar keer een serieus ei in mijn broek vond. Ik fietste namelijk de hele tijd op de drukke 'Highway 1', er is ook geen andere mogelijkheid in deze streek, en er was een zeer sterke zijwind. Bij momenten werd ik werkelijk weggeblazen naar het midden van de baan en er is niks tegen te doen. Het is niet nodig om er een tekeningetje bij te maken wat er zou gebeuren als zo een rukwind op het slechte moment optreedt, als er bijvoorbeeld een truck achter me rijdt. Deze gedachte spookte toch door mijn hoofd. Ik denk wel dat het een grappig zicht moet geweest zijn voor voorbijrijdende wagens, want door de sterke zijwind leunde ik tegen de wind en hing als het ware scheef, de zwaartekracht tartend. Zo werd deze rit toch een beetje speciaal. Op het eind werd ik ook nog getrakteerd op een korte maar hevige regenbui. Regen bij zonneschijn geeft...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten