donderdag 25 november 2010

Good night! Don't let the bed bugs bite...

Ik dacht altijd dat deze Engelse uitdrukking afkomstig was van een of ander kinderverhaal, want ik was nog nooit met een 'bed bug' geconfronteerd en had eigenlijk geen idee dat dit een echt beestje was. Althans, dat was het geval tot ik enkele nachten in het hostel 'Tierra Occulta' in Salta had doorgebracht. Dit is een resultaat van wat bedwantsen of 'bed bugs' veroorzaken:

Na een eerste nacht in het hostel kreeg ik een soort lichte uitslag op mijn elleboog. De volgende dag leek die uitslag uit te breiden naar andere delen van mijn arm evenals op mijn andere arm en enkels. Tot dan toe dacht ik nog dat het een soort uitslag was, een reactie op voedsel of iets dergelijks. Maar het is wel vreemd dat die uitslag enkel op die plaatsen is. Het begint te dagen dat het misschien iets anders is dan een allergische reactie, misschien zijn het beten. Pas na meer dan een week ontdek ik dat dit beten zijn van bed bugs! Ik word ermee geconfronteerd dat de beestjes echt bestaan en je 's nachts nijdige beten kunnen geven die weken lange tijd jeuken en weken zichtbaar blijven. Maar wat erger is: als je er al reizend mee geconfronteerd wordt sleur je ze waarschijnlijk voor een tijdje mee want ze leggen eitjes in je kledij en daarna eventueel rugzak. Probeer er maar eens van af te raken. Na een lange zoektocht naar een gepast product en enkele wasbeurten voor al mijn kledij slaag ik er in om de bed bugs kwijt te spelen. Irritante beestjes! Bed bugs al reizend oplopen is een merde, geloof me vrij.

Tijd voor wat ska van een van de beter ska-groepen die ik ken:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten