dinsdag 21 september 2010

Ten Days Off... Auckland

Terug in Auckland, derde en laatste keer. Ik verblijf op het appartement van Tim, Jack en Mark, drie Ierse gasten die een paar maand in Auckland blijven hangen om te werken. Ik heb nog 10 dagen voor mijn vlucht uit Auckland vertrekt en mag zolang op hun zetel blijven slapen. Hun appartement is al vrij klein voor drie personen met twee kleine slaapkamers, een kleine badkamer en een kleine leefruimte met miniscuul ingebouwde keuken. Voor de volgende tien dagen zullen we daar met vijf mensen leven want er verblijft nog een Ierse vriendin van hun, Celine. Ze slapen met twee in een bed en ik slaap op de sofa, een sofa die eigenlijk meer een tweezit is en te kort is voor in te liggen. De helft van mijn benen hangen over de rand van de zetel, maar ik trek het me niet aan. Ik heb een gratis slaapplaats bij drie leuke kerels en dus hopelijk tien leuke dagen. Overdag is Mark gaan werken, 's avonds werkt Tim vaak in het Belgian Beer Cafe, en Jack werkt meestal 's nachts in een Irish Pub, dus het is nooit echt overbevolkt in het appartement.


Mijn fiets past net op het kleine balkon van hun appartement


Met de Ieren in hun piepklein appartement. De woorden gezellig en knus worden graag gebruikt voor een te kleine living :-)

De ligging van hun appartement is perfect: midden in het centrum, vlakbij de bioscoop en net naast Real Groovy, de grootste en beste muziekwinkel van Nieuw-Zeeland. De collectie cd's is immens, met een duizelingwekkende sectie koopjes en goedkope tweedehandse cd's. In zo een winkel kan ik dagen doorbrengen. Ik heb de Real Groovy in Wellington, Dunedin en Christchurch al aangedaan tijdens mijn fietsreis, en 5 maand geleden was ik ook al in deze winkel in Auckland, maar nu heb ik tijd om hem eens goed uit te pluizen. Het is wel gevaarlijk voor mij om zo dicht bij dergelijke muziekwinkel te wonen voor 10 dagen, maar ik probeer me in te tomen...




Onze grootste uitstap in Auckland was een namiddagje naar het heel nabijgelegen Mission Bay met Tim en Celine, verder zijn we niet geraakt

Tim en ik hadden oorspronkelijk enkele plannen om een paar daguitstapjes te doen vanuit Auckland, maar daar komt niet veel van in huis aangezien we nooit op tijd uit bed geraken. Verder dan Mission Bay (strand niet ver van centrum Auckland) of de Tunnel Wharf aan de haven waar de terrasjes zijn, komen we niet echt. Maar dat vind ik niet zo erg. Onze beste uitstap is het concert van Florence and The Machine! Het concert was eigenlijk uitverkocht, maar ik kan via internet op het laatse moment nog 4 tickets op de kop tikken tegen een goedkopere prijs dan de oorspronkelijke. De Ieren ontzettend blij en ik ook! Nog eens een concertje, en het mag gezegd: Florence kan er iets van. Een schitterende show, steengoeie nummers, pracht van een stem en uitstekende lichtshow. Ik kan eindelijk nog eens genieten van een concert, toch een van mijn lievelingsbezigheden.



Sfeerbeelden van het schitterend concert van Florence en haar machien!

Een ander uitje was een avondje naar de comedy club aan de overkant van de straat. Altijd een risico, zo'n comedy club want je weet nooit wat je voorgeschoteld gaat krijgen. In ons geval stonden drie komieken op het menu: de eerste was tamelijk zwak, de tweede was zo uitermate zwak dat hij spontaan het gevoel van plaatsvervangende schaamte opwekte, en de derde was heel goed, gelukkig toch eentje op niveau. Halverwege besloot hij echter dat hij assistentie nodig had en ik was het uitgekozen slachtoffer dat vijf minuten bij hem op het podium mocht staan om hem te assiteren bij zijn trucs en grapjes. Ik ben daar niet meteen happig op, maar heb toch mijn best gedaan om naturel en normaal over te komen, iets wat voor mij niet gemakkelijk is :-)



Gewillig de grillen van de komiek ondergaan in de Comedy Club

De dagen in Auckland zijn vrij voorspelbaar: slapen tot de vroege namiddag (dat is lang geleden!), opstaan, even rondslenteren door de stad om iets te eten, misschien even de Real Groovy binnenstappen, 's avonds iets gaan eten met een of meerdere van de Ierse gastheren en daarna iets gaan drinken. Onze standaarddrink is bourbon met coke, iets wat de Ieren me hebben aangeleerd maar ik al snel gewoon ben. Enkele keren gaan we met zijn allen uit, vaak naar de Irish Pub waar Jack werkt omdat we daar goedkoop kunnen drinken. Maar ook dansen in een paar uberhippe plaatsen hoort erbij, net als de low budget avondjes in het appartement met onze fles bourbon. Een goede tijd in Auckland dus, al moet ik weer even wennen aan het concept van uitgaan en drinken. Maar ik heb een goeie tijd in Auckland, het voelt goed om nog eens lange tijd op een vaste plaats te zijn, een soort thuis te hebben en onder mensen te zijn die je na een tijdje goed kent. Dit is echt al heel lang geleden en had ik zeker en vast nood aan. Een mooie aflsuiter van de New Zealand trip! Thank you, Irish!
Enkele sfeerbeelden van het uitgansleven met de Ieren:

\


The Irish bunch met een verloren belg ertussen



Low budget drinking op het appartement


Met Mark in the Irish pub, leuke kerel


Op de bus op de terugweg van onze boodschappen: een Pulp Fiction gevoel bij deze foto

Een song van The Violent Femmes, een van mijn vergeten bands. Dit nummer is heel populair bij de vele coverbands in Auckland. Schitterend nummer eigenlijk, ter herinnering gebracht dankzij de Irish Pub in Auckland:


En uiteraard ook eentje van Florence:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten