donderdag 20 mei 2010

Bicycle Diaries Day 64: Queenstown - Athol

Een kort berichtje over deze rit. Een prachtige rit langs het Wakatipu-meer met veel op en neer maar nooit erg zwaar. Gelukkig, want de benen voelen niet opperbest, heel zwaar en moe. Ik moet eergisteren iets hebben opgelopen in Queenstown, want gisteren voelde ik me ook wat ziek en het zit precies nog in mijn lijf. Ondanks dat vreemde gevoel gaat het fietsen merkwaardig goed, en ik stop pas een eerste keer na bijna 50km. Niet slecht.


De eerste 50km rijd ik langs het Wakatipu-meer met voortdurend mooie zichten



Zicht voor en achter me tijdens een stuk van deze rit

De herfst is al volop aan de gang en de winter komt dichterbij, en dat merk je: om 18u is het al donker en rond vier uur begin ik al wat kou te krijgen op mijn fiets. Ik fiets in de shaduw van de bergen en als de zon achter wolken verdwijnt wordt het snel koud. Enkel als je in de zon fietst is het nog goed doenbaar van temperatuur. Daarom beslis ik ook om half vijf om te stoppen met fietsen en niet de extra 20km tot het volgende dorp te rijden, want dan zou ik toch wat extra kledij moeten aandoen. Ik zie mijn adem zelfs al.



Nog een paar sfeerbeeldjes...

In Athol is er wel niet veel accomodatie, de enige camping/backpackers is gesloten omdat het buiten seizoen is. Ik bel toch maar aan, en ze geven me toch een bed. Ik heb de hele backpackers voor mij alleen, en dat voor maar 10 dollar (vijf euries dat we zeggen). Mooie deal! :-)

Het wordt de laatste dagen steeds sneller donker en kouder. Donkere dagen komen eraan... En dat zeg ik nog eens met een Nieuw-Zeelandse artiest, mooi nummer en zo verspreid ik ook wat goeie muziek van onbekendere Nieuw-Zeelandse artiesten in Belgie:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten