woensdag 28 april 2010

Bicycle Diaries Day 51: Milford Sound

De zonsondergang in Milford Sound gisteravond leverde enkele mooie foto's op:




Vanmorgen staat er een kajaktrip in Milford Sound op het programma. Ik had oorspronkelijk een volledige dag geboekt, maar omdat ik de enige ben die daarop is ingeschreven moet ik me tevreden stellen met een halve dag. Spijtig, want nu gaan we niet zo diep in de fjord. Maar zo erg is dat niet, want al is kajakken in een fjord indrukwekkend, na een paar uur op die kalme wateren heb je het wel gezien. Geniet van de fabuleuze Milford Sound. Eén van de watervallen in Milford werd gebruikt in de film Wolverine, Hugh Jackman (of zijn stand-inn) sprong van deze waterval.



Miflord Sound vanuit de kajak gezien


De Wolverine-waterval! Spring daar eens af

Tijdens het kajakken krijgen we af en toe het gezelschap van enkele zeehonden, die rustig in het water rollen, genietend van het verrassend zachte weer. Mijn medekajakkers zijn blij dat het zo mooi weer is. Ik denk daar lichtjes anders over want Milford Sound is op zijn mooist als het regent, dan zijn er honderden watervallen rondom je. Maar de gemiddelde toerist is al blij als ze droog blijven :-)


Zeehond komt eens koekeloeren



Grote waterval dicht bij de kust en mijn medekajakkers


's Avonds ga ik eten in de enige bar die er is in Milford Sound. Het is niet goedkoop, maar een goed stuk vlees zal me smaken na die paar dagen kampeervoedsel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten