maandag 14 juni 2010

Bicycle Diaries Day 81: Alexandra

De openstapeling van drie lange en zware fietstochten eist zijn tol op mijn lichaam. Tijd voor een rustdag om mijn pijnlijke spieren te laten recupereren, want er staan nog een paar zware dagen op het programma. En ik ben nog altijd op reis, ik moet me kunnen ontspannen, niet forceren. Ik blijf nog een tweede nacht in het motorkamp van Alexandra, want 'Alex' (de liefkozende benaming van de bewoners) is best een aardig plaatsje om een dag rond te hangen.

Na een goede uitslaapbeurt en een filmpje in de voormiddag, ga ik op verkenning. Ik loop door het motorkamp naar de rivier die door een rotsachtig landschap loopt dat meteen het beeld van de Far West in gedachten roept. Een fotoreportage!


Ik baan me een weg door het struikgewas en zompig gras achter het motorkamp en sta plots aan de rand van deze rivier




Deze beelden maken duidelijk waarom ik me in de Far West waan


Een gigantische klok is in de rotswand, die de achtergrond van Alexandra vormt, ingebouwd. 's Avonds licht de klok op en als je niet beter weet zou je denken dat ze in een toren of iets dergelijks zit.



Prachtige herfstkleuren rond de rivier...


... en ik ga er perfect in op met mijn fleece


Het centrum vam Alex


Back in the motorcamp

In de film die ik 's ochtends bekeek ('The Invisible') kwam het wondermooie nummer 'I Will Follow You Into The Dark'. Kippevel! Ik heb er altijd van gehouden, maar nu herontdekt en vandaag zeker een twintigtal keer afgespeeld tijdens mijn wandeling door het innemende landschap. Het geeft het geheel alleen maar meer sfeer. En de film mag er ook wezen, al is het einde er wel een beetje over, te Amerikaans. Maar de soundtrack is een pareltje. Geniet van Death Cab:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten